Project omschrijving
De Uitdaging
Als één van de grote marktleiders in Indonesische catering en met meer dan 10 jaar ervaring heeft Selera Anda een naam hoog te houden. Voor een bedrijf dat streeft om de beste te zijn liet hun online aanwezigheid helaas te wensen over.
De website had technische problemen en kon wel een frisser ontwerp gebruiken. Tevens hebben we met de klant meegedacht over hun strategie. Selera Anda heeft naast 3 eigen toko’s, een professionele cateringservice voor particuliere-, zakelijke- en banqueting klanten. Deze diensten werden niet vermeld op de oude website en hebben op de nieuwe website een eigen pagina gekregen.
Ondanks dat de website leed aan technische problemen, was de SEO score van seleraanda.nl goed. De uitdaging was om een nieuwe mooie en stabiele website te maken zonder de huidige score te verliezen en hierop te verbeteren.
Doel
Redesign van de website
Technisch stabiele website
Strategisch advies indeling website
Behouden en verbeteren van SEO score
Onze Aanpak
Door een uitgebreide analyse te maken van de huidige situatie en dit te vergelijken met wat de concurrentie doet hebben wij voorgesteld dat de website opgedeeld moet worden in drie hoofdcategorieën. Zo is Selera Anda te vinden voor consumenten catering als twee vormen van de zakelijke catering markt.
Tevens hebben we de vormgeving van Selera Anda in een nieuw jasje gestoken door het in het een unieke uitstraling te geven onder de concurrentie.
De Resultaten
Omdat we nu (hopelijk) aan het eind zijn van een epidemie, waarin ook een cateraar van grote evenementen het erg moeilijk heeft, is er nog weinig te zeggen over de resultaten van de nieuwe Selera Anda website. Wel verwachten wij dat dit een stuk beter zal gaan presenteren, but time will tell.